BlenderKör
Amit ma megtehetsz...
  • Kezdőlap
  • 3D IC
  • Okoska
    • Leckék
      • 0. óra - 3D Alapok elmélet
      • 1. óra - GUI és egyebek
      • 2. óra - Billentyűzet
      • 3. óra - Alapműveletek
      • 4. óra - Görbék
    • Projektek
  • Fórum
  • Letöltések
    • .blend
    • Archivum
  • Hivatkozások

0. óra

Alapismeretek a 3D modellezésről (egy kis elmélet röviden)

A 3D modellezés nem más, mint a virtuális térben (környezetben), egy előre elgondolt (ceruzával levázolt) tárgyat (objektumot) készítünk adott szoftverrel. Esetünkben a Blenderrel. Ha figyelmesen körbetekintünk a valós világban, a látott tárgyak összetettnek tűnnek. Valóban! De ha jobban szemügyre vesszük őket, minden tárgy primitív(ek)re (tovább nem osztható egyszerű objektumra) bontható. Tehát minden tárgy egyszerű elemekből felépíthető, aminek összhatása a kívánt tárgy geometriai formáját ölti fel. Ehhez a szoftver biztosít eszközöket és műveleteket.

Több modellezési technika létezik, mi ebből az úgynevezett felületmodellezéssel foglalkozunk. A nevét onnan kapta, hogy a tárgyat felépítő elemeket felületek határolják. (Első olvasásra ez bután hangzik, de itt nem részletezem ennek értelmét. Kérdezz az órán, vagy a Fórumban!!) Tehát a felület. Vegyük példának az első primitívünket, a kockát (Cube - lásd lenti képen!). A tárgyat 6 oldal fogja közre, és ezt nevezzük felület(ek)nek.

Egy felület (a példánkban a kocka bármely oldallapja) további részekből áll. Ez inkább kicsit matek, mint modellezés, de nem nehéz megérteni. Lássuk! A kocka egy lapja négyszög. (Nincs jelentősége, hogy minden oldala egyforma hosszú!) E négyszög sarokpontjait a Blenderben Vertex-nek hívjuk. A sarokpontokat összekötő élt Edge-nek, az élek által körülhatárolt felületet Face-nek nevezzük. (Sokszor vita tárgya, hogy ez a négyszög-terület e a polygon, ami lehet éppen igaz is, de  polygonnak általában a legkisebb, tovább nem osztható felületet, vagyis a háromszöget nevezi a CG (Computer Graphics). Tehát a kocka egyik oldala ezek szerint két polygonból áll. Mi, a Blenderben ezt nem számítgatjuk, erről később úgyis szót kell ejteni, ha túl vagyunk a kezdeteken!)

Ha ennyi információból nem értetted meg a lényeget, keress a NET-en e lecke címével! (3D modellezés alapjai) Ha kicsit többet olvasol erről, előbb-utóbb képet tudsz alkotni a fogalomról. A többit órán megbeszéljük! Most ennyi volt,de...

== Folytatom... ==

Kezdőlap > Okoska > Leckék > 0. óra - 3D Alapok elmélet

Hírek

A Szakkör újra indul

2014.12.15 16:57
Nem írnék hosszú részleteket. ezt fentebb megtettem. Talán...

A szakkör szünetel

2014.05.14 19:35
Elnézést mindazoktól, akik csendes, külső szemlélőként...

4. projekt - Kávéscsésze

2014.02.06 23:10
Az eddig elsajátított "tudáshoz" hozzátettük a görbe alapú...
Összes cikk
1 | 2 | 3 > >>
Készíts ingyenes honlapotWebnode
  • Kezdőlap
  • Oldaltérkép
  • RSS
  • Nyomtatás
 
Ez a weboldal a Webnode-dal készült
Neked is hatásos weboldalad lehet, ingyen!
Próbáld ki